Trainingen

Omgaan met emotie en agressie

‘Luister klootzak doe gewoon je werk, want je wordt betaald van mijn belastingcenten. En nou tempo!’

‘Haal even je leidinggevende jonge dame, want volgens mij weet je niet wie ik ben!’

‘Wat voor opleiding heb jij eigenlijk genoten lieverd, want je snapt er helemaal niets van’

Dit zijn een paar van de vele vervelende opmerkingen die medewerkers naar hun hoofd geslingerd krijgen van burgers, klanten, ouders, patienten. Het doel is dat je ‘klantgericht’ bezig bent en niet ‘klant- gezwicht’.

Als jij moeite hebt om grenzen te stellen bij grensoverschrijdend gedrag, klap je dicht, ga je voorbij aan jezelf of word jij zelf agressief en escalerend in je reactie, dan kunnen wij jou en organisatie helpen om regie te krijgen over jezelf en de situatie.

De belangrijkste focus hierin is zelfmanagement bij spanning en emotie. Kernvraag is; ben ik in staat om goed voor mezelf te zorgen en daarmee een stevige positie in te nemen als professional?

Vanuit deze bewustwording gaan we verder bouwen aan een effectieve houding en gedrag bij  onprettige situaties. We versterken de werknemer daar waar het gaat om professioneel, effectief en gezond omgaan met spanning en emotie.

Dit leidt tot versterking van de eigen mentale weerbaarheid en door te oefenen met nieuwe inzichten ervaart en krijgt de medewerker meer regie bij agressief of lastig gedrag van buitenaf zonder zijn of haar professionele taak uit het oog te verliezen.

Zelfzorg

Lukt het je niet om zelfzorg toe te passen? Raak je de regie kwijt in je gesprekken? Ben je alsmaar je feedback aan het uitstellen?

Deze training zal je helpen om meer regie te krijgen in je werk en privéleven. De belangrijkste focus voor persoonlijk leiderschap is zelfzorg.

Kernvragen zijn; Wat is zelfzorg en hoe draag je dat uit? Welke mogelijkheden van zaken bespreken zijn er en hoe benut ik ze? Hoe ga ik zelf om met feedback ontvangen? Een gezond werkklimaat; wat is dat en hoe draag ik hier zelf aan bij?

Gedrag veranderen begint bij jezelf. Niemand anders kan dat voor je doen. Je hebt vrijwel altijd een keuze, benut deze en houdt het stuur in eigen handen! De medewerkers worden in staat gesteld effectief om te gaan met lastig gedrag en het accepteren van verantwoordelijkheid voor eigen gedrag. Het effect hiervan is een prettig contact met de ander, maar vooral met jezelf!

Diversiteit & Inclusie

Lukt het je niet om verschillen te overbruggen en worden daardoor  doelstellingen niet behaald? Heb je een gebrek aan ervaring in inclusief denken en handelen? Wil je meer te weten komen over diversiteit & inclusie? 

Dan is deze training een mooi middel voor jou en organisatie om meer ervaring te krijgen met D & I!

Kernvragen zijn; Hoe bewust ben je van je eigen waarden en overtuigingen en hoe bewust ben je van de waarde en overtuigingen van een ander. Hoe ga je o.a. culturele, raciale en gender verschillen overbruggen en hoe zorg je voor effectieve communicatie? 

De hedendaagse maatschappij is een smeltkroes van verschillende identiteiten, achtergronden en culturen. Dat maakt effectieve communicatie soms nóg lastiger. Het is dan belangrijk om te begrijpen dat een andere opvoeding, cultuur of achtergrond daaraan ten grondslag kan liggen. Begrip en respect voor elkaars normen en waarden is essentieel om elkaar te begrijpen. Op deze dag(en)  besteden we aandacht aan inclusief denken en inclusief handelen en werken we ook aan eigen ingebrachte casuïstiek.  

De zelfzorg, agressie en D & I expert! D.m.v. lezingen, masterclasses, training & coaching versterken wij mens en organisatie op gebied van omgaan met emotie en agressie, zelfzorg en diversiteit & inclusie.

Training & coaching
  • Omgaan met emotie en agressie
     Zelfzorg
     Diversiteit & inclusie

     Coaching 
     Teamcoaching
     
Contact

 Basralocushout 14
 2719 MH Zoetermeer
 Nederland

06-24603792
06-29541257

 info@degetrouwe.nl
 www.degetrouwe.nl

Algemeen

 BTW nummer:                   NL 855275017B01
 KVK nummer 63526778

Algemene voorwaarden
Privacy statement
Copyrights